Digitaal aanmelden

Gaat u naar een polikliniek, bloedafname of röntgenafdeling? Dan kunt u zich bij binnenkomst snel en eenvoudig aanmelden bij een van de aanmeldzuilen met een geldig identiteitsbewijs. Daarna controleert u uw gegevens en ontvangt u een ticket met daarop uw afspraak en het routenummer naar de afdeling. Hier kunt u plaatsnemen in de wachtkamer. 

Thuis kunt u alvast online inchecken. Hierdoor gaat het aanmelden bij de zuil nog sneller. U krijgt van ons 24 tot 48 uur voor uw afspraak een e-mail om online in te checken. Dit wil zeggen dat u thuis alvast uw gegevens kunt controleren en aanpassen.

Hoe werkt het aanmelden in het ziekenhuis?

Stap 1: Aanmelden voor uw afspraak  

U meldt zich bij binnenkomst aan bij een aanmeldzuil door een geldig identiteitsbewijs te scannen (paspoort, ID-kaart of Nederlands rijbewijs). Heeft u vragen of hulp nodig? Dan kunt u terecht bij onze medewerkers. Zij staan naast de aanmeldzuilen en helpen u graag verder.

Stap 2: Controle persoonlijke gegevens op zuil

Controleer uw gegevens en pas deze indien nodig zelf aan via het scherm van de zuil. U kunt deze stap overslaan als u thuis al online ingecheckt heeft in Mijn Van Weel-Bethesda. 

 Stap 3: Ontvangst dagticket

Zodra het aanmelden is gelukt, ontvangt u een dagticket. Hierop staat het routenummer en de tijden van alle afspraken op die dag. Bewaar dit ticket goed.

Stap 3: Neem plaats in de wachtkamer

Met het ticket gaat u naar de afdeling waar u een afspraak hebt. Het routenummer staat op het ticket. Heeft u meer afspraken op een dag? Meldt u zich bij de volgende afspraak of afspraken met het dagticket bij de balie van de afdeling waar u de afspraak heeft. 

Vragen?

Heeft u nog vragen? Bekijk dan de veelgestelde vragen. Komt u er niet uit, dan kunt u bellen met de receptie via 0187 607 300.

Veel gestelde vragen

Waarom gebruiken jullie aanmeldzuilen?

U hoeft minder vaak in de rij te staan bij de balies en u vindt al uw afspraken van de dag en routenummers overzichtelijk bij elkaar op één ticket.

Hebben alle locaties een aanmeldzuil?

Op onze hoofdlocatie in Dirksland en de buitenpolikliniek ’t Dok Medisch Centrum kunt u zich aanmelden via een aanmeldzuil. Op onze locaties Het Nieuwe Weergors in Hellevoetsluis en onze buitenpolikliniek Brielle meldt u zich aan bij de receptie.

Ik sta bij de aanmeldzuil en snap niet wat ik moet doen. Wie kan mij helpen?

Er is altijd een medewerker in de buurt om u te helpen.

Ik heb meerdere afspraken op één dag. Hoe werkt dat?

Meldt u zich bij de volgende afspraak of afspraken met het dagticket bij de balie van de afdeling waar u de afspraak heeft.

Kunnen mensen in een rolstoel de aanmeldzuilen gebruiken?

Ja, ook vanuit een rolstoel is de aanmeldzuil goed bereikbaar en leesbaar.

Ik ben blind/slechtziend. Kan ik mij aanmelden bij de aanmeldzuil?

Ja, er zijn medewerkers rond de aanmeldzuilen die u graag helpen.

Moeten kinderen zich voor hun afspraak ook aanmelden bij een aanmeldzuil?

Ja, kinderen melden zich ook aan bij een aanmeldzuil met hun eigen identiteitsbewijs.

Ik spreek geen of slecht Nederlands. Wat nu?

De aanmeldzuilen zijn er alleen in het Nederlands. Heeft u geen begeleider bij u die Nederlands spreekt? Vraag de aanwezige medewerker bij de aanmeldzuilen om hulp.

Wordt het scherm van de aanmeldzuil regelmatig schoongemaakt?

Ja, het scherm van de aanmeldzuil wordt regelmatig schoongemaakt. Voordat u zich aanmeldt bij de aanmeldzuil, moet u uw handen desinfecteren.

CuraMare zorginstellingen
Met 1 ziekenhuis en 4 woonzorglocaties, thuiszorg en een behandeldienst in Zuid-Holland heeft CuraMare altijd passende zorg
bij u in de buurt.