HomeIk ben patiëntUw afspraakVoorbereiden & meenemen

Goed voorbereid en meenemen

Binnenkort heeft u een afspraak in het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis. Een goede voorbereiding is belangrijk. 

Op deze pagina leest u hoe u dit doet.

Bereid u thuis goed voor

In uw patiëntenportaal  Mijn Van Weel-Bethesda  vindt u belangrijke informatie over uw afspraak. Soms is het nodig om vooraf bloed te laten prikken, (tijdelijk) te stoppen met medicijnen, een vragenlijst in te vullen of een folder door te lezen. Bekijk deze informatie vóór uw afspraak.

Online Inchecken en aanmelden

Voor uw afspraak moet u (online) inchecken en zich zelf aanmelden. Vanaf 24 uur voor uw afspraak kunt u inchecken in Mijn Van Weel-Bethesda en uw gegevens controleren.

Op de dag van uw afspraak ontvangt u per e-mail een QR-code. Scan deze bij de incheckzuil in de entreehal. U krijgt dan een dagticket. Ga vervolgens naar het poliplein en meld u aan met de QR-code op uw dagticket.

Kijk voor meer informatie op de pagina: Online inchecken en aanmelden.

Voor het eerst in ons ziekenhuis?

Bij uw eerste bezoek aan het ziekenhuis moet u of uw kind zich inschrijven bij de afdeling Patiëntenregistratie in de polikliniekhal. Online inchecken is bij een eerste bezoek nog niet mogelijk. Meld u daarom voor uw afspraak met een geldig legitimatiebewijs bij de afdeling Patiëntenregistratie.

Wat neemt u mee?

Voor uzelf of uw kind:

  • Een geldig paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of verblijfsdocument
  • Een lijst met medicijnen die u gebruikt (vraag deze zo nodig op bij uw apotheek)
  • Vragen die u aan de arts wilt stellen 

Bedenk alvast wat u uw arts wilt vragen. Er zijn drie goede vragen die u kunnen helpen om samen met de arts te beslissen welk onderzoek of welke behandeling het beste bij u past:

  • Wat zijn mijn mogelijkheden?
  • Wat zijn de voor- en nadelen van die mogelijkheden?
  • Wat betekent dat in mijn situatie?

Schrijf van tevoren ook andere vragen op die u wilt stellen. Lees meer op: 3goedevragen.nl en begineengoedgesprek.nl.

Meer informatie

Heeft u vragen over uw afspraak, neem dan contact op met de polikliniek of afdeling waar u de afspraak heeft. Klik hier voor de telefoonnummers van onze afdelingen en poliklinieken.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mijn afspraak verzetten of annuleren?

Geef zo snel mogelijk en uiterlijk 24 uur van tevoren door als u niet kunt komen. Bel hiervoor met de polikliniek waar u de afspraak heeft.  Als u uw afspraak op tijd wijzigt, kunnen we op dat tijdstip een andere patiënt helpen. Alvast dank hiervoor. Ga naar het overzicht met de telefoonnummers van onze afdelingen en poliklinieken.

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Bent u al ingeschreven, maar zijn uw gegevens gewijzigd, bijvoorbeeld adres, huisarts, telefoonnummer of zorgverzekeraar? U kunt dit eenvoudig wijzigen via  Mijn Van Weel-Bethesda. Ga naar Mijn gegevens en geef de wijzigingen door. U kunt uw gewijzigde gegevens ook doorgeven bij de afdeling Patiëntregistratie .

Worden de kosten van mijn afspraak vergoed?

Of de kosten van uw onderzoek of behandeling worden vergoed, hangt af van uw zorgverzekering. Als u een afspraak maakt in ons ziekenhuis, dan gaat u een behandelovereenkomst aan. Controleer altijd vooraf of uw zorgverzekering een contract heeft afgesloten met ons ziekenhuis en of uw polis de kosten volledig vergoedt. U betaalt vrijwel altijd uw eigen risico. Lees hier meer over de vergoedingen van uw zorgverzekeraar.

Waar vind ik Het Van Weel-Bethesda ziekenhuis?

Op deze pagina vindt u meer informatie over route en parkeren naar en op onze locaties.