HomeActueelNieuwsHet Van Weel-Bethesda Ziekenhuis past afspraken voor geplande zorg waar mogelijk aan

Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis past afspraken voor geplande zorg waar mogelijk aan

17 maart 2020

Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis gaat afspraken vanaf dinsdag 17 maart zoveel mogelijk beperken. Afspraken zullen - waar mogelijk - worden omgezet in telefonische consulten, beeldbellen of worden uitgesteld. Als het niet noodzakelijk is, hoeft u op dit moment niet naar het ziekenhuis te komen.

Het wijzigen van een afspraak gebeurt uiteraard alleen als dat medisch verantwoord is. De behandelend arts beoordeelt of de afspraak op de polikliniek noodzakelijk is. Noodzakelijke afspraken zijn bijvoorbeeld spoedzorg, behandelingen van patiënten met kanker of patiënten waarbij een verdenking is van kanker of een andere levensbedreigende ziekte.

Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis doet er alles aan om besmetting en verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Wij proberen onze patiënten en medewerkers zoveel mogelijk te beschermen. Daarin volgen wij de landelijke richtlijnen en adviezen van het RIVM en de GGD.

Het wijzigen en uitstellen van afspraken in het ziekenhuis doen wij om contacten te beperken, medewerkers beschikbaar te houden voor de zorg voor ernstig zieke patiënten en om ons voor te bereiden op de mogelijk toenemende zorgvraag. 

Uw behandelend arts beoordeelt of een afspraak uitgesteld wordt of omgezet kan worden in een telefonisch consult, beeldbellen of app-contact.

  • Als uw afspraak wordt uitgesteld wordt u hierover gebeld of ontvangt u, als de afspraak wat verder in de toekomst is, een brief.
  • Als uw afspraak omgezet wordt in een telefonisch consult of beeldbellen wordt u hierover gebeld of ontvangt u, als de afspraak wat verder in de toekomst is, een brief. Voor beeldbellen en app-contact gebruiken wij de BeterDichtbij app. Met de BeterDichtbij app kunt u veilig en laagdrempelig contact onderhouden met uw zorgverlener. Lees hier meer over de BeterDichtbij app.
  • Als er iets aan uw afspraak of onderzoek verandert, wordt u daarover gebeld of ontvangt u, als de afspraak wat verder in de toekomst is, een brief. Als u niet wordt gebeld en geen brief ontvangt, gaat uw afspraak op het afgesproken tijdstip gewoon door. Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis zet alles in het werk om goede zorg te blijven leveren en vraagt u daarbij te helpen door ons alleen te bellen als het dringend is. 

Alvast voorbereiden op app-contact of beeldbellen?
U kunt zich alvast voorbereiden op app-contact of beeldbellen door de BeterDichtbij app op uw telefoon te installeren. Pas na contact met de polikliniek kunt u via een beveiligd gesprek appen en beeldbellen met uw zorgverlener. Meer informatie over de BeterDichtbij app vindt u hier. 

Hebt u zelf geen mobiele telefoon en/of (goede) internetverbinding? Vraag dan hulp van familie, naasten of uw mantelzorger.

CuraMare zorginstellingen
Met 1 ziekenhuis en 4 woonzorglocaties, thuiszorg en een behandeldienst in Zuid-Holland heeft CuraMare altijd passende zorg
bij u in de buurt.