HomeIk ben patiëntUw afspraakAfspraak maken, wijzigen of afzeggen

Afspraak maken, wijzigen of afzeggen

Wilt u een (vervolg)afspraak maken of verplaatsen?
Lees hier hoe u dat doet.

 

Afspraak maken

Voor het maken van een eerste afspraak heeft u een ZorgDomein verwijzing nodig van uw huisarts of behandelaar. In die verwijzing staat hoe u de afspraak maakt.

De meeste afspraken kunt u zelf plannen via Mijn Van Weel-Bethesda. In enkele gevallen is dit niet mogelijk. U neemt dan telefonisch contact op met de polikliniek waar u een afspraak heeft.

Voor bloedprikken hoeft u geen afspraak te maken. Bekijk hier de informatie over bloedprikken op onze locaties of prikposten.

 

Vervolgafspraak

De meeste vervolgafspraken kunt u ook zelf inplannen via Mijn Van Weel-Bethesda. U ontvangt per e-mail een bericht zodra dit mogelijk is. Is het niet mogelijk om de afspraak online te maken? Dan neemt de polikliniek contact met u op.

 

Afspraakbevestiging digitaal

U ontvangt een e-mail zodra uw afspraak klaar staat in Mijn Van Weel Bethesda

Let op: In verband met uw privacy bevatten onze e-mails geen details over uw afspraak. Deze informatie vindt u in Mijn Van Weel-Bethesda onder Afspraken.

Is digitaal niet mogelijk voor u? Neem dan contact op met het DigiPunt.

 

Afspraak verplaatsen of afzeggen

Kunt u niet naar uw afspraak komen? Geef dit dan zo snel mogelijk en uiterlijk 24 uur van tevoren door. Bel hiervoor met de polikliniek waar u de afspraak heeft. Als u op tijd annuleert, kunnen wij een andere patiënt helpen.

 

Voorbereiden polikliniekbezoek

Het is belangrijk om uw afspraak voor te bereiden in Mijn Van Weel-Bethesda. Lees meer op de pagina Voorbereiden op uw polikliniekbezoek.

Veel gestelde vragen

Hoe maak ik online een afspraak?

In de verwijzing van ZorgDomein leest u hoe u de afspraak kunt maken. Als dit online kan, dan gaat u naar het patiëntenportaal Mijn Van Weel-Bethesda. Op de startpagina ziet u welke afspraken u kunt inplannen. Of kies in het menu voor Agenda en vervolgens Afspraak maken. Ga naar de pagina Handleiding patiëntenportaal.

Wanneer kan ik mijn afspraak online inplannen?

In de verwijzing van ZorgDomein leest u hoe en wanneer u de afspraak kunt maken. Soms kunt u direct een afspraak inplannen. Het kan ook zijn dat de dokter eerst naar uw verwijzing moet kijken voor de juiste afspraak. U krijgt dan binnen vijf dagen een e-mail dat u de afspraak kunt inplannen en hoe u dit kunt doen.

Waar kan ik terecht als ik een vraag heb vóór mijn afspraak?

U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen met de polikliniek waar u de afspraak heeft. De lijst met telefoonnummers vindt u hier.

Wat zijn de wachttijden?

U kunt op de pagina wachttijden vinden hoe lang u moet wachten voordat u terecht kunt in het ziekenhuis voor uw eerste afspraak of intake en wat de wachttijden zijn voor de behandeling of operatie.

Ik heb geen e-mail ontvangen.

Controleer eerst in Mijn Van Weel-Bethesda of bij Mijn gegevens uw e-mailadres staat.

Klopt uw e-mailadres? Dan kan het zijn onze e-mails in uw postvak met ongewenste e-mails terechtkomen. Controleer daarom uw postvak ‘Ongewenste e-mail’ of ‘Spam ’. Lees hier hoe u dat voorkomt.

Klopt uw e-mailadres niet, dan kunt u dit zelf wijzigen in Mijn Van Weel-Bethesda onder Mijn gegevens. U kunt dit ook doorgeven bij de afdeling Patiëntenregistratie bij de polikliniekingang van onze locatie in Dirksland.

Hoe ontvang ik mijn bevestiging voortaan digitaal?

Regel dit eenvoudig via  Mijn Van Weel-Bethesda. Bij Mijn gegevens vult u uw e-mailadres in. Geef daarna bij Contactwensen aan dat u uw afspraakinformatie digitaal wilt ontvangen.

U kunt dit ook doorgeven bij de Patiëntregistratie bij de polikliniekingang van onze locatie in Dirksland.

Worden de kosten van mijn afspraak vergoed?

Of de kosten van uw onderzoek of behandeling worden vergoed, hangt af van uw zorgverzekering. Als u een afspraak maakt in ons ziekenhuis, dan gaat u een behandelovereenkomst aan. Controleer altijd vooraf of uw zorgverzekering een contract heeft afgesloten met ons ziekenhuis en of uw polis de kosten volledig vergoedt. U betaalt vrijwel altijd uw eigen risico. Lees hier meer over de vergoedingen van uw zorgverzekeraar.